- - Toyota prezentuje nową, odświeżoną wersję Hiluxa 8. generacji;
- - Nowy, bardziej prestiżowy wygląd;
- - Nowy silnik 2.8 o lepszych osiągach na trasie i w terenie;
- - Udoskonalony system multimediów z Apple CarPlay® oraz Android Auto™;
- - Najwyższa wersja wyposażenia Invincible.
Nowy Hilux łączy jeszcze bardziej atrakcyjny styl z nowym, dynamicznym silnikiem 2.8. Samochód został poddany także zmianom w zakresie komfortu i jakości jazdy, zarówno na drodze, jak i w terenie. Nowości pojawiły się również w wyposażeniu, z myślą o kierowcach korzystających z pick-upów do rekreacji lub dwutorowo – do pracy i dla przyjemności.
Nowa najwyższa wersja wyposażenia Invincible wyróżnia się specjalnie opracowaną stylistyką i wyposażeniem premium, które jeszcze bardziej zwiększają atrakcyjność tego ulubionego pick-upa kierowców z całego świata. Hilux zbudował swoją renomę na wyjątkowej dzielności terenowej oraz jakości, trwałości i niezawodności, które znajdują potwierdzenie w nowym modelu. Wszystkie wersje nadwozia (pojedyncza, półtorej i podwójna kabina) z napędem 4x4 mają ładowność do 1 tony i mogą ciągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony.
Od 1968 roku, kiedy Toyota Hilux zadebiutowała na rynku, Hilux wielokrotnie udowodnił, że jest nie do pobicia pod względem dzielności terenowej i odporności na trudne warunki. Wystarczy wspomnieć o takich osiągnięciach jak zdobycie Bieguna Północnego, wjazd na wulkan na Islandii czy zwycięstwo w Rajdzie Dakar w 2019 roku. Hilux jest też regularnie wykorzystywany do wypraw przez Antarktydę.
Nowe rozwiązania stylistyczne i elementy wyposażenia
Przód Hiluxa został całkowicie przeprojektowany. Otrzymał nowy, trójwymiarowy grill i zmieniony przedni zderzak. Teraz auto wygląda jeszcze bardziej okazale, kojarząc się z trwałością i możliwościami terenowymi potężnego pick-upa.
Mocny wygląd Hiluxa podkreślają nowo zaprojektowane, opcjonalnie dostępne światła LED z przodu i z tyłu, nowe czarne, polerowane koła aluminiowe 18" oraz trzy nowe metalizowane kolory nadwozia – Emotional Red II, Dark Blue i Oxide Bronze.
Odświeżenie wyglądu wnętrza objęło nowy wzór tablicy przyrządów i nowy 8-calowy ekran dotykowy na konsoli centralnej, wyposażony w mechaniczne przyciski ułatwiające obsługę podczas prowadzenia. Nowa wersja systemu multimedialnego działa szybciej i zawiera systemy integracji ze smartfonami Apple CarPlay® oraz Android Auto™.
Bogata lista wyposażenia zawiera m.in. inteligentny kluczyk, przycisk Start, nawigację satelitarną, automatyczną klimatyzację, przednie i tylne czujniki parkowania oraz system nagłośnienia klasy premium JBL z technologią CLARi-Fi i 9 głośnikami oraz 8-kanałowym wzmacniaczem 800 W. Samochód będzie dodatkowo wyposażony m.in. w elektryczną roletę na bagażnik, orurowanie kapotażowe bagażnika oraz stopnie boczne.
Nowy silnik 2.8
Gama silników nowego Hiluxa została wzbogacona o nowy, mocniejszy silnik Diesla 2.8 o mocy 204 KM* i bardzo dobrych osiągach. Jednostka generuje 500 Nm* momentu obrotowego i rozpędza auto od 0 do 100 km/h w zaledwie 10 sekund* (o 2,8 s szybciej niż obecny silnik 2.4 l). Hilux z silnikiem 2.8 l zużywa średnio od 7,8 l/100 km* i emituje od 204 g/km* CO2 (w cyklu NEDC).
Nowy silnik 2.8 współpracuje z manualną lub automatyczną skrzynią biegów o 6 przełożeniach i będzie dostępny w wersjach z półtorej kabiny i podwójną kabiną.
Właściwości jezdne
Celem zespołu inżynierów pracującego nad faceliftingiem Hiluxa była poprawa komfortu jazdy po asfaltowych drogach przy zachowaniu legendarnych możliwości off-roadowych auta. Hilux to jeden z ostatnich prawdziwie terenowych samochodów na rynku, który dzięki mocnej i trwałej konstrukcji na ramie wytrzymuje ogromne obciążenia i siły skrętne podczas jazdy poza ubitymi szlakami.
Komfort i łatwość prowadzenia nowego Hiluxa zostały poprawione dzięki zmianom w zawieszeniu i układzie kierowniczym. Udoskonalono resory i amortyzatory z przodu i z tyłu, dzięki czemu jazda autem jest bardziej płynna, a pokonywanie nierówności i wybojów mniej odczuwalne dla pasażerów.
Ogromne możliwości terenowe Hiluxa zostały wzmocnione za sprawą elektronicznego systemu działającego jak mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu LSD (w wersji 4x2). Prędkość obrotowa silnika na biegu jałowym została obniżona z 850 do 680 obr./min. Poprawiono także szybkość reakcji na pedał przyspieszenia oraz działanie systemu stabilizacji pojazdu (VSC). Samochód otrzymał również nowy system monitorowania kąta skrętu kół w czasie manewru.
Najwyższa wersja Invincible
Nowa wersja wyposażenia Invincible, dostępna dla Hiluxa z podwójną kabiną, powstała z myślą o rekreacji oraz o kierowcach korzystających z auta zarówno do pracy, jak i dla przyjemności, którzy oczekują uniwersalnego auta o wysokim standardzie komfortu i wyposażenia oraz znacznych możliwościach terenowych i dużej praktyczności. Hilux Invincible jest bardziej wyrafinowany stylistycznie i otrzymuje w standardzie najbogatsze wyposażenie.
Zarezerwowane dla tej wersji elementy to specjalnie zaprojektowany przedni grill i zderzak, osłona podwozia, nakładki na błotniki oraz dedykowane tej wersji klamki, koła i detale na drzwiach bagażnika.
We wnętrzu wersja Invincible wyróżnia się wyglądem tablicy przyrządów, akcentami w kolorze czarnym metalizowanym i czarnym chromowanym, a nawet specjalnym wzorem inteligentnego kluczyka. W wersji z podwójną kabiną przednie i tylne drzwi otrzymują podświetlenie clear blue i fotele z perforowanej skóry.
Sprzedaż nowego Hiluxa rozpocznie się w styczniu 2021 roku.
*Wstępne wyniki, przed ostateczną homologacją.