TOYOTA GAZOO Racing coraz prężniej działa w świecie wirtualnego ścigania. W tym sezonie została sponsorem cyklu eSports WRC oraz ufundował nagrodę główną dla zwycięzcy – GR Yarisa. Wyczynowy zespół Toyoty nawiązał także współpracę przy promocji oficjalnej gry WRC 9.
Dla TOYOTA GAZOO Racing e-sport jest ważną częścią działalności. Od dwóch lat marka angażuje się w organizację GR Supra GT Cup, czyli wyścigowej rywalizacji w grze Gran Turismo. Teraz przyszedł czas na rajdy, w których od powrotu do WRC w 2017 roku marka odnosi duże sukcesy. W tym roku TOYOTA GAZOO Racing będzie wspierać rywalizację w ramach oficjalnego wirtualnego cyklu rajdowych mistrzostw świata jako sponsor eSports WRC.
Obecnie trwa piąty sezon wirtualnych mistrzostw świata w rajdach. Wielki finał zaplanowano na październik, a zwycięzca całego cyklu otrzyma z niezwykłą nagrodę – Toyotę GR Yaris, najnowszy hot-hatch marki i jedno z najbardziej wyjątkowych aut na rynku. Pod ultralekkim trzydrzwiowym nadwoziem pracuje 261-konny, trzycylindrowy, turbodoładowany silnik 1.6 oraz manualna skrzynia biegów. Samochód wyróżnia napęd na cztery koła GR-Four. To prawdziwa rajdówka w cywilnym wydaniu.
Współpraca z Nacon, wydawcą gry, oraz jej twórcami z firmy KT Racing nie będzie ograniczała się jedynie do zaoferowania nagrody głównej. TOYOTA GAZOO Racing będzie aktywnym promotorem gier WRC 8 oraz nowej WRC 9, której premierę zaplanowano na 3 września 2020 roku.
„Jako partner eSports WRC cieszymy się, że możemy przyczynić się do udostępnienia radości z rajdów graczom na całym świecie. E-motorsport jest jednym z filarów TOYOTA GAZOO Racing. Zainteresowanie wirtualnym ściganiem rośnie, a nasza oferta aut sportowych też jest coraz szersza. Dlatego chcemy sprawić, by zarówno auta, jak i rywalizacja były jak najbardziej przystępne dla fanów. Przy okazji może wychowamy kolejne pokolenie miłośników aut” – powiedział Andrea Carlucci z Toyota Motor Europe.