Toyota jest od lat najbardziej wartościową marką w branży motoryzacyjnej, co potwierdzają renomowane międzynarodowe rankingi. W najnowszym raporcie „BrandZ™ 100 Most Valuable Global Brands” firmy badawczej Kantar Millward Brown Toyota jest liderem producentów samochodów po raz 7. z rzędu i 12. od początku istnienia tego badania.
Według oceny Kantar Millward Brown wartość marki Toyota wynosi obecnie 29,15 miliardów dolarów. W zestawieniu wszystkich globalnych marek Toyota zajmuje 41. miejsce.
Toyota dominuje w branży przede wszystkim pod względem konsekwentnego, odważnego wdrażania niskoemisyjnych technologii napędowych, takich jak układ hybrydowy, napęd elektryczny na ogniwa paliwowe czy na baterie. Jednocześnie firma prowadzi intensywne inwestycje w technologie autonomicznego prowadzenia, systemów bezpieczeństwa, usług internetowych i łączenia aut w sieci, robotyki czy współdzielenia pojazdów. Siła marki wynika także z utrzymującej się od dekad renomy Toyoty jako producenta bardzo wysokiej jakości samochodów o legendarnej trwałości i niezawodności.
Branża motoryzacyjna zanotowała w tym roku spadek średniej wartości marek o 7%. Wynika to z tego, że cały sektor znajduje się w przededniu rewolucyjnych zmian i dlatego z rozwojem poszczególnych marek wiąże się wiele niewiadomych. Jak podkreślają autorzy raportu BrandZ, w nadchodzącym roku producenci samochodów skupią się na swoich planach wprowadzania do sprzedaży nowych modeli elektrycznych. Jednocześnie w najbliższych latach dominującą niskoemisyjną technologią będą hybrydy, ze względu na to że niewystarczająca infrastruktura ładowania oraz ograniczenia związane z bateriami i zasięgiem samochodów opóźniają masową sprzedaż aut elektrycznych.
Toyota jest największym producentem hybryd, który od ponad 20 lat rozwija tę technologię i dysponuje najbardziej zaawansowanymi rozwiązaniami. Jednocześnie marka zapowiedziała właśnie szybkie wprowadzenie do sprzedaży modeli elektrycznych na baterie, a równolegle rozwija samochody elektryczne na wodór. Wiarygodność Toyoty jako pioniera elektromobilności i konsekwentnego producenta zelektryfikowanych samochodów, od dekad zaangażowanego w redukcję emisji spalin, powoduje, że Toyota zasadniczo oparła się tegorocznemu zachwianiu wartości marek motoryzacyjnych.
Raport „BrandZ™ 100 Most Valuable Global Brands” powstaje na podstawie wielu różnych wskaźników, takich jak wyniki finansowe marek, badania opinii publicznej, bieżące działania firm oraz plany na przyszłość. Bardzo istotnym czynnikiem jest zaangażowanie w ochronę środowiska i rozwijanie proekologicznych technologii.
Najcenniejsze marki motoryzacyjne w rankingu BrandZ 2019
Link do pełnego raportu BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands 2019:
http://online.pubhtml5.com/bydd/ksdy/#p=1