Przejdź do głównej zawartości (Press Enter)

CO CHCIAŁBYŚ WIEDZIEĆ?

TU ZNAJDZIESZ ODPOWIEDZI NA NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

Ile trwa gwarancja na nowy samochód? Jak często należy wykonywać przeglądy serwisowe? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdą Państwo niżej.

SERWIS I GWARANCJA

Tak, Autoryzowani Dilerzy mogą oferować taką usługę. Prosimy o bezpośredni telefoniczny lub mailowy kontakt z wybranym Autoryzowanym Dilerem i sprawdzenie, czy taka usługa jest u niego dostępna i ile kosztuje.

Dbając o Państwa wygodę, proponujemy kilka form kontaktu z wybranym Dilerem :

  • telefonicznie lub mailowo – dane kontaktowe do wybranego Dilera są dostępne ,
  • za pośrednictwem strony internetowej z wykorzystaniem formularza kontaktowego,
  • za pośrednictwem internetowego systemu rezerwacji,
  • umówienie terminu podczas osobistej wizyty w wybranej Autoryzowanej Stacji Dilerskiej.

Oczywiście, jest to możliwe. Prosimy o telefoniczny bądź mailowy kontakt z Autoryzowaną Stacją Dilerską w celu sprawdzenia dostępności interesujących Państwa części.

Autoryzowani Dilerzy mogą oferować taką usługę. Uprzejmie prosimy o telefoniczne lub mailowe potwierdzenie dostępności usługi dezynfekcji i jej ceny bezpośrednio u Autoryzowanego Dilera.

Czas trwania gwarancji Producenta to 3 lata lub 100 000 km, w zależności od tego, co pierwsze nastąpi. Gwarancja obejmuje każdą usterkę wynikającą z wadliwej produkcji lub montażu pojazdu pod warunkiem jego normalnej eksploatacji.

Tak, taki samochód jest objęty gwarancją, ale muszą być spełnione określone warunki:

  • samochód musi mieć potwierdzoną datę wydania w centralnym systemie gwarancyjnym Toyoty,
  • samochód musi posiadać oryginalną książkę serwisu i gwarancji z pieczątką Autoryzowanej Stacji Toyoty, która go sprzedawała, z wpisaną datą wydania oraz uzupełnionymi przeglądami serwisowymi w formie papierowej lub w postaci wydruku z systemu elektronicznego.

Nie, samochody sprowadzane spoza Europy nie są objęte gwarancją w Polsce.

Jeśli zalecane przez Producenta okresy obsługi i wymiany materiałów eksploatacyjnych nie zostały zachowane, to każdy ewentualny przypadek usterki będzie wymagał dokładnej, indywidualnej weryfikacji przeprowadzonej przez Serwis Autoryzowanej Stacji Dilerskiej (ASD) Toyoty. Decyzja o zakwalifikowaniu naprawy jako wykonywanej w ramach gwarancji lub płatnej przez Klienta zostanie podjęta przez Serwis ASD po podjęciu odpowiednich czynności technicznych, których celem będzie potwierdzenie, czy zaistniałe opóźnienie miało wpływ na wystąpienie usterki.

Montaż dodatkowego wyposażenia, które nie zostało oficjalnie zatwierdzone przez Gwaranta, nie powoduje automatycznej utraty gwarancji Producenta. Gwarant ponosi jednak odpowiedzialność tylko za te problemy, które wynikają z doposażenia samochodu w akcesoria znajdujące się w jego ofercie. Możliwość zgłoszenia reklamacji gwarancyjnej istnieje więc tylko wtedy, gdy odpowiedzialność za powstały problem jednoznacznie leży po stronie Gwaranta. Nie jesteśmy w stanie przewidzieć, czy i jakie problemy mogą wystąpić na skutek montażu dodatkowych elementów, które nie zostały zatwierdzone przez Gwaranta, dlatego też w takiej sytuacji każda reklamacja jest rozpatrywana indywidualnie przez Autoryzowane Stacje Dilerskie (ASD). Zadaniem ASD jest potwierdzenie, czy zgłoszona przez Państwo usterka jest przypisana odpowiedzialności Gwaranta i tylko wówczas taka usterka może zostać usunięta na jego koszt.

Przegląd powinien być wykonany do wyznaczonego terminu (zgodnie z interwałami przeglądowymi pojazdu), ale może być wykonany dowolnie wcześniej. Termin następnego przeglądu liczony jest względem poprzedniego. Jeżeli bieżący przegląd został wykonany, na przykład przy przebiegu 14 600 km, to termin kolejnego wypada przy przebiegu 29 600 km lub dowolnie wcześniej. W przypadku wykonania przeglądu po terminie Autoryzowana Stacja Dilerska może mieć wątpliwości co do zasadności wykonania danej naprawy w ramach gwarancji i każdy taki przypadek rozpatruje indywidualnie.

Toyota Relax to program dla samochodów marki Toyota w wieku do 10 lat i z przebiegiem do 185 000 km (co pierwsze wystąpi). Szczegóły programu dostępne są tutaj.

Gwarancja na system hybrydowy obejmuje każdą usterkę wynikającą z wadliwej produkcji lub montażu pojazdu pod warunkiem jego normalnej eksploatacji, a ujawniona w ciągu 5 lat lub do osiągnięcia przebiegu 100 000 km (co pierwsze nastąpi) bez limitu przebiegu podczas pierwszego roku eksploatacji. Gwarancją objęte są następujące elementy:

  • akumulator systemu hybrydowego, 
  • komputer nadzorujący stan akumulatora systemu hybrydowego, 
  • główny komputer sterujący systemu hybrydowego, 
  • przetwornik i falownik systemu hybrydowego.

Utrzymanie 10-letniej gwarancji na układ hybrydowy wymaga przeprowadzania testu akumulatora hybrydowego, który nie jest elementem podstawowego przeglądu. Taki test można wykonać oddzielnie. Po upływie 5 lat kolejne testy mogą być wykonywane opcjonalnie. Każdy test przedłuża kontrakt o kolejny rok lub 15 000 km, w zależności co pierwsze nastąpi. Aby zachować ciągłość kontraktów, kolejne testy muszą być wykonywane przed wygaśnięciem aktualnego kontraktu. Jeśli zawarty kontrakt wygaśnie, to następny test, który zaświadczy o sprawności akumulatora, spowoduje zawarcie nowego kontraktu. Szczegółowe informacje dotyczące warunków zachowania gwarancji na układ hybrydowy są dostępne w Serwisie każdej Autoryzowanej Stacji Dilerskiej.

Zgodnie z warunkami gwarancji podstawowej przeglądy samochodów osobowych powinny być wykonywane zazwyczaj co 15 000 km lub co 12 miesięcy, w zależności od tego, co pierwsze nastąpi.  Dla wybranych wersji modeli interwał przeglądowy może być inny, zgodnie z harmonogramem podanym w publikacji SERWIS I GWARANCJA. Przegląd powinien być wykonany do wyznaczonego terminu, ale może być wykonany dowolnie wcześniej. W przypadku wykonania przeglądu po terminie Autoryzowana Stacja Dilerska może mieć wątpliwości co do zasadności wykonania naprawy w ramach gwarancji i każdy taki przypadek rozpatruje indywidualnie.

W przypadku ogłoszenia przez Producenta kampanii serwisowej właściciele pojazdów objętych daną kampanią zostają o tym fakcie pisemnie poinformowani przez firmę Toyota Motor Poland. Można również zgłosić się bezpośrednio do wybranej Autoryzowanej Stacji Dilerskiej, która na podstawie numeru nadwozia sprawdzi, czy dany pojazd jest objęty jakąkolwiek kampanią. Objęcie danego pojazdu kampanią serwisową można sprawdzić również samodzielnie za pośrednictwem wyszukiwarki na stronie: www.toyota.pl/kampanie-serwisowe.

Historię serwisowania samochodu można uzyskać w Autoryzowanej Stacji Dilerskiej Toyoty pod warunkiem, że samochód został zakupiony i był serwisowany w sieci Autoryzowanych Stacji Toyoty w Polsce, po uprzednim okazaniu dowodu rejestracyjnego auta wraz z dokumentem potwierdzającym tożsamość właściciela.

Tak, zakupienie oryginalnych części Toyoty online jest możliwe. W tym celu zapraszamy na stronę: sklep.toyota.pl.

Harmonogramy przeglądów są dostępne na stronie www.toyota-tech.eu w zakładce „Naprawa – Dostęp płatny – Harmonogramy przeglądów”.

Instrukcje obsługi w formie elektronicznej dostępne są na stronie: www.toyota.pl/apps/customerportal .