Przejdź do głównej zawartości (Press Enter)
5 lutego 2025

Prius został wyposażony w technologię geofencingu

To już druga hybryda plug-in Toyoty z tym systemem

Toyota Prius zyskała technologię geofencingu. Umożliwia ona jeszcze efektywniejsze wykorzystywanie zalet układu hybrydowego typu plug-in, który w bezemisyjnym trybie EV pozwala teraz przejechać do 110 km. Pierwszym samochodem marki z tym rozwiązaniem była Toyota C-HR Plug-in Hybrid.

Prius, czyli ikona innowacyjności Toyoty, debiutował w 1997 roku. Model ten był pierwszym masowo produkowanym samochodem z pełną hybrydą, a kolejne generacje auta zapowiadały nadchodzące zmiany w zelektryfikowanych napędach marki. Przez blisko 28 lat na całym świecie sprzedano 5,3 mln Priusów, z czego 350 tys. miało napęd typu plug-in.

Duży zasięg w trybie EV i wszechstronność hybrydy

5. generacja Toyoty Prius w Europie jest dostępna wyłącznie z napędem typu plug-in hybrid. To najwydajniejsza, najmniej emisyjna, a zarazem najmocniejsza odsłona Priusa w historii. Łączna moc pojazdu sięga 223 KM (164 kW), a dopracowana i zaawansowana technologia hybrydowa pozwala pokonywać duże odległości, korzystając wyłącznie z napędu elektrycznego. W trybie EV samochód może pokonać do 86 km (cykl mieszany WLTP), a poruszając się wyłącznie w ruchu miejskim zasięg elektryczny może wynieść do 110 km. Opcjonalny dach z panelami fotowoltaicznymi pozwala zyskać nawet 8,7 km zasięgu dziennie.

Prius Plug-in Hybrid sprawdza się doskonale również podczas dłuższych tras oraz w sytuacjach, gdy doładowanie baterii nie jest możliwe. 5. generacja technologii hybrydowej wykorzystuje do maksimum potencjał napędu, co przekłada się na średnie zużycie paliwa od 0,5 l/100 km oraz najniższą w historii modelu średnią emisję CO2 – od 11 g/km (wg WLTP).

Prius 2025 z nowymi technologiami

Prius z roku modelowego 2025 zyskał inteligentną technologię geofencingu, która pozwala jeszcze lepiej wykorzystywać potencjał hybrydy plug-in oraz pomaga zoptymalizować zużycie paliwa. To drugi model w gamie marki (po Toyocie C-HR Plug-in Hybrid), który korzysta z tego rozwiązania.

Wykorzystując nawigację w chmurze, system geofencingu analizuje trasę oraz ruch drogowy. Zebrane dane dostosowuje do informacji o stylu jazdy kierowcy oraz najczęściej pokonywanych trasach, automatycznie zmieniając tryby jazdy między napędem elektrycznym a hybrydowym w zależności od lokalizacji. System samodzielnie dobiera też odpowiedni tryb pracy napędu, uwzględniając poziom naładowania baterii i sytuację na trasie.

Geofencing to nie wszystkie nowości, które się pojawiły w Priusie z roku modelowego 2025. W każdej wersji samochód jest wyposażony w bezprzewodową stację do ładowania smartfonów w konsoli centralnej, a wersja Executive otrzymała dach panoramiczny. W topowej odmianie opcjonalnie można zamówić dach z panelami fotowoltaicznymi.

Prius został także wyposażony w najnowszą generację systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Toyota T-MATE wraz z Toyota Safety Sense.