Podczas tegorocznych targów H2 & FC EXPO w Tokio Toyota zaprezentowała 3. generację wodorowych ogniw paliwowych. Bardziej wydajny i niezawodny system będzie wykorzystywany w samochodach osobowych, dostawczych i ciężarowych, w transporcie kolejowym i morskim, a także w stacjonarnych generatorach prądu.
Toyota jest jednym z największych promotorów technologii wodorowych w motoryzacji i producentem aut osobowych na ogniwa paliwowe. Pierwszy model marki zasilanymi wodorowymi ogniwami paliwowymi (FCEV) – Mirai – zadebiutował w 2014 roku. Do tej pory sprzedano 28 tys. egzemplarzy tego auta.
Toyota stale rozszerza potencjał modułów wodorowych wykorzystywanych w samochodach na inne zastosowania. Od 2019 roku kompaktowe moduły ogniw paliwowych trafiły do ponad 100 klientów na całym świecie i są wykorzystywane w samochodach ciężarowych, autobusach, w kolejnictwie czy jako stacjonarne generatory prądu.
Chcąc przyspieszyć wdrażanie rozwiązań wodorowych w gospodarce, inżynierowie Toyoty opracowali 3. generację ogniw paliwowych. Po raz pierwszy nowe rozwiązanie zostało pokazane podczas targów H2 & FC EXPO w Tokio. Na stoisku Toyoty można było też zobaczyć m.in. przenośne kartridże wodorowe i stosy elektrolizerów.