Przejdź do głównej zawartości (Press Enter)
6 lutego 2025

2025 rok Toyota rozpoczęła na pozycji lidera polskiego rynku

6 modeli marki na prowadzeniu w swoich segmentach

W styczniu 2025 roku w Polsce zarejestrowano 9796 osobowych i dostawczych aut Toyoty. Marka była numerem jeden zarówno wśród firm, jak i klientów indywidualnych. W 10 najpopularniejszych aut stycznia znalazło się aż 5 modeli Toyoty, a najchętniej wybieranym samochodem była Corolla. Aygo X, Yaris, Yaris Cross, Corolla, Toyota C-HR i Camry zajęły czołowe pozycje w swoich segmentach.

Toyota po raz kolejny potwierdziła swoją dominującą pozycję na polskim rynku. W styczniu 2025 roku z salonów wyjechało 9796 osobowych i dostawczych samochodów tej marki (więcej niż w przypadku dwóch kolejnych konkurentów łącznie). Udział Toyoty w rynku wyniósł 19,9%. Japońska marka cieszyła się największą popularnością zarówno wśród firm, jak i klientów indywidualnych. Przedsiębiorstwa zarejestrowały w pierwszych 31 dniach roku 6498 aut, a osoby prywatne – 3298.

Największą popularnością cieszyła się Corolla. Model ten zajmuje czołową pozycję na polskim rynku od 2021 roku. W styczniu 2025 roku zarejestrowano 2257 egz. tego auta, które dostępne jest z nadwoziami Hatchback, Sedan i TS Kombi.

W 10 najchętniej wybieranych samochodów sklasyfikowano jeszcze 4 inne modele marki:

  • 2. miejsce zajęła Toyota C-HR (1626 egz., 44% wzrostu), która dostępna jest jako hybryda lub hybryda plug-in,

  • na 6. lokacie uplasował się RAV4 (1032 egz.) oferowany z napędami HEV i PHEV,

  • 8. miejsce zajął Yaris (970 egz.),

  • 10. miejsce – Yaris Cross (852 egz.).

6 liderów segmentów

Modele Toyoty dominowały też w swoich segmentach:

  • Aygo X było najchętniej wybieranym małym autem – w styczniu 2025 roku zarejestrowano 436 egz. Tego miejskiego crossovera, który osiągnął aż 61,5% udziału w swoim segmencie,

  • Yaris prowadził w kategorii miejskich aut (26,6% udziału),

  • Yaris Cross znalazł się na czele segmentu B-SUV to (17% udziału),

  • Corolla nie miała sobie równych w kategorii aut kompaktowych (27,9% udziału),

  • w bardzo konkurencyjnym segmencie C-SUV co czwarte rejestrowane auto to Toyota – 1. miejsce zajęła Toyota C-HR (20,3% udziału), a na 5. pozycji uplasowała się Corolla Cross (397 egz., 5% udziału),

  • nowa Camry była najpopularniejszym autem w segmencie D (24,9% udziału) – w pierwszych 31 dniach tego roku na drogi wyjechały 604 egz. klasycznego sedana z hybrydą 5. generacji, co jest wynikiem o 42% lepszym niż w styczniu ubiegłego roku.