Toyota Motor Europe nawiązała współpracę z firmami Hydrogen Refueling Solutions i ENGIE w celu opracowania systemów tankowania wodoru nowej generacji przy wsparciu finansowym ze środków Unii Europejskiej. Dzięki innowacyjnej technologii Twin Mid Flow proces tankowania stanie się szybszy i ekonomiczniejszy, a uzupełnienie wodoru w 40-tonowej ciężarówce wystarczające na przejechanie 900 kilometrów ma zająć zaledwie 12 minut.
Toyota Motor Europe połączyła siły z Hydrogen Refueling Solutions oraz ENGIE, inicjując wspólny projekt RHeaDHy*. Ten finansowany przez Unię Europejską program skupia się na zrewolucjonizowaniu sposobu tankowania wodoru. Partnerzy zamierzają stworzyć nowoczesną, wydajną i przystępną cenowo sieć stacji wodorowych na terenie całej Europy. Głównym celem tej współpracy jest zaprojektowanie i wdrożenie kompleksowej infrastruktury, która przyspieszy rozwój transportu opartego na wodorze.
Tankowanie wodoru na 900 km w 12 minut
Kluczowym wyzwaniem w rozwoju transportu wodorowego jest stworzenie efektywnego systemu tankowania dla różnych kategorii pojazdów użytkowych. Przełomowa technologia Twin Mid Flow wprowadza innowacyjne rozwiązanie w postaci podwójnej dyszy o zwiększonym przepływie, która znacznie skraca czas dystrybucji paliwa. Dzięki temu kierowcy lżejszych pojazdów dostawczych zatankują w zaledwie 5 minut, podczas gdy większe ciężarówki uzupełnią zbiorniki w czasie do 10 minut.
Szczegółowe testy wykazały imponującą skuteczność tego rozwiązania – tankowanie 40-tonowego pojazdu ciężarowego do poziomu umożliwiającego pokonanie 600 km zajmuje tylko 8 minut. Wydłużając proces o kolejne 4 minuty, można zwiększyć zasięg aż do 900 kilometrów.